Ruim schip met modern interieur en 2 hutten, uitgerust met radar/kaartplotter, autopilot, Webasto, spinnaker, kotterfok, davits, reddingsvlot, etc. Beschrijving Accommodatie: Materiaal, kleuren: licht beuken interieur Stoffering, gordijnen: stoffering gemeleerd grijs, creme gordijnen Hutten: voorkajuit, salon en achterkajuit Stahoogte: ca. 1,65 - 2,05 m Toilet: 1x handmatige Jabsco toilet Douche, bad: 1x badkamer met een handdouche Geluidsinstallatie, TV: Pioneer radio/cd speler met 2 speakers in de salon Kooktoestel/pitten: 3 pits ENO kooktoestel Oven: oven Koelkast: Frigomatic 12 Volt Verwarming: Webasto Airtop 3500 Overig: Dubbele rvs wasbak in kombuis. Talamex Klok, Barometer en Themperatuur/Hygrometer. In de voorkajuit is een wasbak. Slaapplaatsen: 4 - 7 slaapplaatsen Motor electra water: Vermogen: 43 Pk / 32 kW Bouwjaar: 1996 Uren: ca. 1.670 uren Brandstof: diesel Brandstoftank: ca. 120 liter brandstoftank Koeling: intercooling Aandrijving: saildrive met 3 blads Volvo Penta klapschroef. Rubber bellows (flap sail drive) vervangen in 2012. Kruissnelheid (knopen): ca. 6,5 knopen Max snelheid (knopen): ca. 7,5 knopen Verbruik (l/uur): ca. 3 L/H Meetinstrumenten: Ja Spanning: 12 en 230 Volt Bedieningspaneel: Philipi Accu: 1x 100 Ah Edixe service accu, 1x 108 Ah service accu, 1x 108 Ah Vetus motor accu (2009) Acculader: Philipi Dynamo: 90 A Omvormer: Victron Phoenix 350 W Waterdruksysteem: electrisch waterdruksysteem Warm water: ca. 20 liter boiler (verwarmd via motor en 230 Volt walstroom) Watertank: 2x ca. 140 liter watertank Vuilwatertank: Ja Overig: De waterpomp van de motor is in 2014 vernieuwd. 3-blads Volvo klapschroef is in 2011 vervangen. 3x 230 Volt stopccontact (2x kombuis, 1x kaartentafel). Waterpomp van het drinkwater is in 2013 vervangen. Merk: Volvo Penta MD 2040 B (motornummer: 5101636033) Walstroom: vaste aansluiting met aardlekschakelaar, walstroomkabel en scheidingstransformator Voltmeter: Ja Toerenteller: Ja Watertankmeter: 2x Dieseltankmeter: Ja Temperatuurmeter: Ja Tuigage: Type: sloep top getuigd Rondhouten, verstaging: aluminium Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging (spanners voorzien van aluminium Hasselfors stagkokers), dubbele set zalingen en een handmatige achterstagspanner Lieren: Lewmar: 2x 46ST en 2x 30ST Zeilen materiaal: witte zeilen Grootzeil: 2011: Hagoort vertikaal doorgelat rolgrootzeil (Off-Shore Performance, 4x verticale lat, ca. 30,6m2) Grootzeil reefsysteem: Selden Furlin mast Genua: Elvstrom rolgenua (40,50 m2) Genua reefsysteem: Furlex 200S Fok: Elvstrom kotterfok Spinnaker: spinnaker Overig: Aluminum Selden Spinnakerboom (gemonteerd op rails aan de voorzijde van de mast). Wegneembare kotterstag. Racon (rolfokhuik) van 2013. De Vries Sails: extra High Aspect fok met leuvers voor tweede voorstag. Navigatie electronica: Navigatieverlichting: 3-kleuren top-, anker-, stoom-, dek-, boeg- en hekverlichting Kompas: Whitlock Polaris 125 kompas op de stuurstand (met luchtbel) Roerstandaanwijzer: via autopilot Log/snelheid: 2012: Raymarine ST60+ Tridata met nieuwe gever Diepte: 2012: Raymarine ST60+ Tridata met nieuwe gever Wind: Autohelm ST 50 Wind, de topunit is in 2012 vernieuwd Stuurautomaat: Raymarine ST 6002 Smartpilot (centrale unit is in 2012 vernieuwd) met een afstandbediening (met draad) Radar: Raymarine RL80C kaartplotter/radar (gemonteerd in de kuip), Raytheon Radardome is gemonteerd op een Scanstrut op de spiegel GPS: 1x in Raymarine RL80C kaartplotter, 1x Furuno GP-31 GPS, 1x Magalan handheld GPS, 1x Autohelm ST50 GPS Marifoon: Shipmate RS 8300 (binnen aansluiting is defect) met een aansluiting in de kuip, Nexus NX1500 Handheld marifoon Kaartplotter: Raymarine RL80C Raychart kaartplotter/radar (gemonteerd in de kuip) Kaarten, gidsen: Van Brest tot en met Denemarken, Engelse kust, Zuid Engeland, Frankrijk en Nederland Overig: Autohelm ST 50 Navdata op de stuurstand, Autohelm ST 50 Multi bij de navigatiehoek. Glomex antenne versterker op de masttop. Uitrusting: Anker: 1x ploegschaar met ketting Ankerlier: Simson & Lawrance 12 volt ankerlier Stootwillen, lijnen: Ja Buitenkussens: Off White kuipkussens Dekzeilen: 2x Windzeiltje (te plaatsen naast de kuip) Buiskap: Off White sprayhood Zwemtrap: rvs met teak treden Zwemplatform: voorzien van TBS anti-slip (grijs geschilderd in 2012) Zeerailing, hekpreekstoel: rvs scepters, preekstoel, hekstoel met teak zitjes en dubbeldraads geplastificeerde rvs zeerailing Davits/kraan: rvs Davits Overig: Teak buitenboordmotorsteun op de hekstoel. Veiligheid: Radarreflector: Tri-Lens radarreflector Noodvuurwerk: geldig tot mei 2014 Reddingvlot: 5 persoons reddingvlot in Valis, laatste keuring in 2013 Lenspomp: 1x handmatig en 1x elektrisch Brandpreventie: 2x brandblusser (moeten gekeurd/vernieuwd worden) Gasbun: advies: gasslangen vervangen Overig: Noodhelmstok. Stazo anti-inbraak slot op ingangsluik. Algemeen: Vorm: rondspant Dek uitvoering: polyester TBS anti-slip (geschilderd in 2012) Opbouw vorm, materiaal: polyester met anti-slip Kiel/zwaard: vinkiel Roer: balansroer Besturing: Whitlock stuurstand met een rvs stuurwiel voorzien van leder Ramen: Lewmar dekluiken (craquelé) met rolo's en Gebo ramen (craquelé) in de opbouw en in de romp (met rolo's in de voorkajuit) Waterverplaatsing (in kg): ca. 6.400 Ballast (in kg): ca. 2.200 Werf: Etap Yachting Ontwerper: Mortain & Mavrikios Bouwnummer: 10069 Overig: Witte romp met rode striping en voorzien van een aluminium stootlijst. Teak latten op de kuipbanken en een teak blokrooster op de kuipvloer. 4x Dorade aan dek, voorzien van een aluminium beschermbeugel. Het onderwaterschip is in juli 2014 voorzien van nieuwe antifouling en anodes en de klapschroef (2011) is tevens gesmeerd. Doorvaarthoogte: ca. 16 meter